بخشدار گزیک گفت: در ابتدای سال جاری  10 طرح نیمه تمام در بخش گزیک وجود داشت که با مساعدت فرماندار شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش خبر گزاری فارس از درمیان محمد قربان پور ظهر امروز در نشست هم اندیشی دهیاران و اعضای شورا ها گفت: در حال حاضر در 17 روستا ی این بخش دهیاری و شورا تشکیل شده است و 71 نفر به عنوان دهیار و اعضای شورا های اسلامی فعالیت می کنند.

بخشدار گزیک؛ تلاش برای ارتقاء مسائل فرهنگی روستا ها، پیگیری مشکلات و نیاز مندی های اهالی و تشویق جوانان به ماندن در روستا ها را مهمترین رسالت شورا ها برشمرد و افزود: شوراها در واقع پل ارتباطی دولت با مردم به شمار می روند.

قربان پور؛ عدم اجرای طرح هادی در اکثر روستا های بخش، کمبود امکانات فرهنگی و نبود سیستم مناسب برای جمع آوری زباله روستائیان را از مهمترین مشکلات روستائیان برشمرد و تصریح کرد: تسریع در روند عمران و آبادانی روستاها نیازمند مشارکت همه ی روستا نشینان می باشد.

وی؛ از امیر المؤمنین به عنوان محور وحدت یاد کرد و ادامه داد: گرامی داشت اعیاد بزرگ اسلامی همچون دهه ی ولایت تعظیم شعائر اسلامی و موجب تحکیم وحدت می شود.

بخشدار گزیک؛ رمز موفقیت مرزنشینان درمیان را وحدت و حرکت حول محور حبل المتین الهی دانست و ابراز داشت: بصیرت و آگاهی بالای مرزنشینان شهرستان مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در این خطه از میهن اسلامی است.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: غرب وامدار و جیره خوار فرهنگ غنی ایران و اسلام است.

سید محمد کاظم علوی توجه به سیره ی عملی امیر المؤمنین را زمینه ساز تحکیم وحدت در جهان اسلام دانست و اظهار داشت: آنچه که امروز باعث بیداری اسلامی در کشور های منطقه شده است، صدور تفکر ولایی توسط گفتمان انقلابی ملت غیور ایران است.

وی؛ با بیان این که امروز تصمیمات  شوراها از کیفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: شوراها باید برنامه ریزی برای اجرای کار های اساسی در سطح کلان در دستور کار خود قرار دهند.

علوی؛ مشارکت جدی مردم در امور عمرانی؛ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را زمینه ساز کاهش مشکلات دهیاران و اعضای شوراها دانست و اضافه کرد: هرچه مشارکت مردمی در امور مختلف بیشتر و بهتر باشد روند طرح های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی شتاب بیشتری می گیرد.