دانشگاه پیام نور مجازی می شود
مدیر کل حوزه ریاست پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک با راه اندازی رشته های مجازی به سوی مجازی شدن حرکت می کند.
به گزارش خبر گزاری فارس از درمیان؛ دکتر نجات بخش سه شنبه شب در نشست بررسی مشکلات پیام نور اسدیه با بیان این که در استان هایی همچون خراسان جنوبی، فارس، اصفهان و لرستان چند طرح برای تکمیل فضاهای آموزشی، تجهیز و احداث آزمایشگاه در حال برنامه ریزی است، اظهار داشت: در متون درسی پیام نور تحولاتی اساسی به سوی ارزش محوری و اسلامی شدن متون انجام می گیرد.
مدیر کل حوزه ریاست پیام نور کشور؛ از حل مشکل کمبود استاد در مناطق محروم با عقد قرارداد با اساتید سایر دانشگاه های دولتی به صورت پاره وقت خبر داد و تصریح کرد: تجهیز کلیه کتابخانه واحد های پیام نور کشور به کتابخانه دیجیتال و ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین فعالیت های دانشگاه پیام نور در سال جاری برشمرد.
وی؛ ادامه داد: در سفر چهارم پیگیری مسائل مربوط به اشتغال در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.
مدیر کل حوزه ریاست پیام نور کشور؛ هدف دار بودن، اعتقاد به توحید و درس گرفتن از قیامت را سه وظیفه مهم اقشار مختلف جامعه در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن برشمرد و اضافه کرد: در عصر انفجار اطلاعات بی تفاوت بودن نسبت به انتقال صحیح ارزش ها نابودی و تباهی جامعه را به دنبال دارد.
وی؛ در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی را نتیجه بازگشت مسلمانان به فرهنگ اسلام ناب دانست و گفت: تمام تفکرات مادی و غیر دینی همچون کمونیسم، امپریالیسم و لیبرالیسم محکوم به شکست هستند و تنها تفکری که پایدار می ماند تفکر الهی و توحیدی است.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این نشست از اختصاص مبلغ 600 میلیون تومان به واحد پیام نور اسدیه خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات آموزشی و عمرانی واحد پیام نور اسدیه بیش از یک میلیارد تومان مورد نیاز می باشد.
دکتر ابراهیم تقی زاده؛ احداث سالن های ورزشی و نمازخانه را از مهمترین نیاز های واحد های پیام نور استان خراسان جنوبی دانست و تأکید کرد: برای کمتر شدن مشکلات دانشجویان اسدیه باید سهمیه ارزاق آنان به 5 برابر افزایش یابد که این مهم با همکاری و مساعدت وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر می باشد.
وی؛ با بیان این که 15 هزار دانشجو در واحد های پیام نور خراسان جنوبی مشغول ادامه تحصیل هستند، یاد آور شد: برای سال تحصیلی جاری یک هزار و 432 دانشجوی جدید در واحد های پیام نور استان پذیرفته شده اند.
تقی زاده؛ از بهره برداری 6طرح عمرانی پیام نور در سفر چهارم خبر داد و افزود:در سفر چهارم رئیس جمهور محترم به خراسان جنوبی سالن سلف سرویس ، ساختمان اداری و فاز سوم ساختمان آموزشی پیام نور بیرجند به همراه سالن ورزشی سیمرغ ،فاز دوم ساختمان آموزشی و مجتمع فرهنگی امام رضا«ع» قاین با اعتباری قریب 6 میلیارد و 250 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
فرماندار درمیان نیز در این نشست گفت: واحد اسدیه با پذیرش 182 دانشجو در سال تحصیلی جدید رتبه چهارم پس از مراکز بیرجند، فردوس و قاین به خود اختصاص داده است.
رجبعلی براتی؛ تعداد رشته های این واحد را 15 رشته متناسب با نیاز شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 800 دانشجو در این واحد مشغول تحصیل اند که 65 درصد دختر و مابقی پسر می باشند.
وی؛ نبود فضای آموزشی مناسب را مهمترین مشکل تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: امید می رود با مساعدت دولت و خیرین نیکو کار ظرف 2 سال آینده مشکل فضاهای آموزشی شهرستان برطرف شود.
فرماندار درمیان؛ کمبود نیروی انسانی متخصص را از دیگر مشکلات پیام نور اسدیه برشمرد و تصریح کرد: رسالت اصلی دستگاه های تعلیم تربیت، تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد است.
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان