سرانه مطالعه درمیان 14 دقیقه است
فرماندار درمیان گفت: سرانه مطالعه در این شهرستان روزانه 14 دقیقه برای هر نفر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان رجبعلی براتی در نشست انجمن کتابخانه های این شهرستان ضمن تأکید بر رساندن این میزان به 75 دقیفه در روز اظهار داشت: در حال حاظر تعداد 14 هزار جلد با 11 هزار عنوان در دوکتابخانه اسدیه و قهستان برای استفاده علاقمندان به مطالعه وجود دارد.
فرماندار درمیان با اشاره به موقعیت درمیان به عنوان خاک ریز اول جبهه فرهنگی خراسان جنوبی بر افزایش سرانه مطالعه درشهرستان تأکید کرد و افزود: کتب موجود در کتابخانه های شهرستان بیشتر مناسب نسل جوان و در زمینه های علمی، معارف؛ علوم اجتماعی، ادبیات و تاریخ ایران و اسلام است.
وی، از اهدای 5 هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه های شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاظر تعداد 22 کتابخانه روستایی در قالب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان مرزی فعالیت می کنند.
براتی؛ با بیان این که در سال جاری مبلغ 20 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان هزینه شده است؛ یاد آور شد: بی توجهی و کم توجهی برخی از مسئولین فرهنگی استان نسبت به وقایع شهرستان ها به ویژه شهرستان درمیان یکی از مشکلات اساسی فرهنگی و کتابخانه های این شهرستان به شمار می رود.
فرماندار درمیان بی توجهی به مسائل فرهنگی را زمینه ساز رشد و گسترش ناهنجاری های اجتماعی برشمرد و افزود: بنیاد شهید یکی از نهادهایی است که نقش بسزایی در ارتقاء شاخص های فرهنگی دارد ولی متأسفانه علی رغم نیاز شدید شهرستان مرزی درمیان فاقد این نهاد می باشد.
وی؛ تأکید کرد: براي ايجاد «پيوند فرهنگي» که از تأکیدات مقام معظم رهبري است، بايد تعامل نهادهاي فرهنگي را افزايش دهيم.
فرماندار درمیان؛ از کتاب به عنوان رسانهاي که پشتوانه ساير رسانههاست ياد کرد و توضيح داد: در اين زمانه نبايد انتظار داشته باشيم که تنها قشر خاصي به مطالعه بپردازد زيرا تمامي اقشار جامعه نيازمند مطالعهاند. بايد اين نکته به همه آموزش داده شود که همواره کتاب جيبي کوچکي همراه داشته باشند تا در زمان هايي که اندک فرصتي مييابند، به مطالعه آن بپردازند.
براتی در ادامه خواستار اختصاص نیروی انسانی به کتابخانه های قهستان و گزیک شد.
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان