مدیر کمیته امداد امام خمینی((ره)) شهرستان درمیان گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری 36 یتیم درمیانی صاحب خانه می شوند.

مهدی خزاعی مسک امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در درمیان اظهار کرد: رویکرد این مدیریت از سال گذشته و در راستای ارائه خدمات فرهنگی ئ حمایتی خود اقدام به برآورده کردن نیازهای زیر بنایی مددجویان تحت حمایت خود است که در این زمینه از سال گذشته احداث 9 واحد مسکونی ایتام در سطح شهرستان درمیان آغاز شده و تا کنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این واحدها با عتباری بالغ بر 137 میلیون و 500 هزار تومان در روستاها و شهر های درمیان احداث می شود که با بهره برداری از آن ها بیش از 36 یتیم مرزنشین از مزایای آن برخوردار می شوند.

مدیر امداد درمیان توجه به ایتام را از مهم ترین رسالات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی((ره)) درمیان در مجموع 588 یتیم تحت پوشش دارد که از این تعداد 397 یتیم زیر 18 سال سن دارند.

خزاعی مسک بیمه مدجویان، اجرای طرح های اشتغالزایی، حمایت از مددجویان تولید کنننده فرش دستبافت، اجرای طرح های فرهنگی برای دانش آموزان مدد جو و کمک به خود کفایی خانواده ی امداد را از جمله مهمترین اقدامات امداد درمیان در سال جاری برشمرد و ابراز داشت: با وجود این که در زلزله سال گذشته واحدهای مسکونی 14 مدجو در روستاهای نوغاب آنیک و آنیک تخریب شده اند امداد درمیان اقدام به بازسازی و بهسازی این واحدها با کمک بنیاد مسکن کرده است.

وی از هزینه کرد 35 میلیون تومان برای باز سازی این واحدها خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر این طرح ها به طور میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر امداد درمیان توانمند سازی مدجویان را مهم ترین رسالت این نهاد برشمرد و یاد آور شد:  تاسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره) از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است که با هدف فقرزدایی و کمک به همنوعان جامعه تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: از آن جایی که فقر و نیازمندی انسان را در برابر آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی آسیب‌پذیر می‌کند لذا باید جهت و سمت و سوی فقر را به خود‌اتکایی سوق داده و با ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد نیازمند، آنها را در برابر این آسیب‌ها محافظت کنیم.