فرماندار درمیان گفت: به علت کمبود پزشک روستای تخته جان که نقش محوری در بین روستاهای بخش قهستان دارد 5 ماه است که پزشک ندارد .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از درمیان، رجبعلی براتی امروز در جمع بهورزان این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 10 مرکز و قریب 45 خانه بهداشت با 65 بهورز در سطح شهرستان درمیان فعالیت می کنند.

فرماندار درمیان، با بیان این که حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های مرزی نیازمند تدابیر ویژه مسئولین استانی است، تصریح کرد: احداث درمانگاه روستای نوغاب و اورژانس های شهرهای گزیک و طبس مسینا در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات آغاز نشده است.

وی، تسریع در بهره برداری کامل از بیمارستان شهرستان را ضروری ترین نیاز شهروندان مرزنشین این شهرستان دانست و ادامه داد: خوشبختانه 80درصد جمعیت شهرستان از آب شرب بهداشتی برخوردارند ولی خشکسالی های پیاپی و کاهش شدید سفره های آبی درمیان آبرسانی به روستاها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

فرماندار درمیان، با اشاره به  عملیات گازرسانی به شهرستان درمیان، اضافه کرد: قرار بود پس از رسیدن خط لوله گاز به سربشیه عملیات گازرسانی به درمیان نیز همزمان اجرا شودکه این عملیات در حال اجرا است  و شهروندان درمیانی بی صبرانه منتظر روشن شدن مشعل گاز در درمیان هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کسی که جان یک نفر را نجات دهد جامعه ای را نجات داده است.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی از بهورزان به عنوان پرچمداران سلامت و بهداشت در روستاها یاد کرد و ابراز داشت: نقش بهورزان در ارتقاء سلامت و بهداشت جوامع روستایی نقش کلیدی و مهمی است.