مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی خبرداد:کسب رتبه نخست کشوری در هوشمند سازی مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان رتبه اول کشوری را در بحث هوشمند سازی مدارس به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از درمیان حمیدرضاوردی امروز در جمع مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی و مدارس مستقل درمیان اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته 460 مدرسه با 900 کلاس درس در خراسان جنوبی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان هوشمند سازی شد که مبلغ 600 میلیون تومان آن با مشارکت خیرین نیکوکار و اولیای دانش آموزان بوده است.
وی، با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیروی استخدامی جدید ندارد، اضافه کرد: در سال گذشته قریب 700 نفر از نیرو های خدماتی، نهضت و قراردادی تبدیل وضعیت شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه سرانه مدارس در سال جاری به صورت متمرکز توسط مقام عالی وزارت واریز می شود، تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان سرانه مدارس کشور در نظر گرفته شده است که سهم مدارس خراسان جنوبی 500 میلیون تومان است.
وی، از تخصیص مبلغ 56 میلیون تومان در سال جاری برای هوشمندسازی مدارس خبر داد و یاد آورشد: مدیران مدارس اجرای برنامه های پروژه مهر را باید جدی بگیرند.
وردی، کرامت بخشی به معلمان را یکی از اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: قناعت، سخت کوشی و تربیت نسل آینده انقلاب از مهمترین ویژگی های معلمین شهرستان درمیان به شمار می رود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به نقش فرهنگیان در تربیت امانت انسان ادامه داد: همه ما در برابر آینده فرزندان استان مان مسئولیم و باید فردای قیامت پاسخگوی پروردگار باشیم.
مدیر آموزش و پرورش درمیان نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش زیباترین ساختار در هرجامعه است.
اژدری با اشاره به تقسیم دوره ابتدایی به دو دوره ابتدایی اول و دوم اضافه کرد: این طرح از سال تحصیلی آینده در مدارس درمیان اجرایی می شود.
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان