مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از یک هزار و 200 کودک درمیانی در طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان شرکت کنند.

حسین اژدری امروز در گفتگو با خبرنگارفارس دردرمیان اظهار داشت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از نیمه خرداد ماه سال جاری به صورت ثابت و سیار در 19 مجتمع آموزشی و پرورشی و مدارس مستقل شهری آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه می یابد.

مدیر آموزش و پرورش درمیان؛ از سنجش روزانه 25 تا 30 دانش آموز خبر داد و تصریح کرد: تا کنون قریب 165 کودک در شهر اسدیه و شهر های قهستان، گزیک و طبس مسینا مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 15 نفر به مراکز تخصصی ارجاع شده اند و مابقی در مدارس شهرستان ثبت نام می شوند.

وی؛‌ با اشاره به اجرای سند طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: اجرای این طرح نرخ توسعه و زیر ساخت های شهرستان را افزایش داده و کیفیت نظام تعلیم و تربیت را متحول می کند.

اژدری اضافه کرد: شهرستان مرزی درمیان سومین شهرستان خراسان جنوبی از نظر جمعیت دانش آموزی است که در چند ساله‌ی اخیر رشد قابل قبولی در عرصه های مختلف داشته است.

وی؛‌افزود: تقويت نهاد تعليم و تربيت و تجهيز مدارس و افزايش كيفيت سطح تعليم و تربيت مهم‌ترين دغدغه ‌ما به شمار می رود كه بايد با قدرت نسبت به توسعه آموزش و پرورش اهتمام ورزيم.

مدیر آموزش و پرورش درمیان؛ اجرای بندهای سند تحول بنیادین گامی موثر در اجرایی شدن تعلیم و تعلم اسلامی و ملی و اولویت اول آموزش و پرورش درمیان دانست و ابراز داشت: سند تحول بنیادین،‌تجربه ای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش درمیان؛ با بیان این که سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مدون ترين سند تاريخ جمهوري اسلامي ايران است، یاد آور شد: اين سند تحولي با روش‌ها و چارچوب‌هايي كه براي كار ارائه مي‌دهد در ايجاد تحول بنيادين بسيار تأثير گذار است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان، نظام تعليم و تربيت را يكپارچه خواند و تصریح كرد: همراستايي خانواده و مدرسه شرط لازم براي تعليم و تربيت و همراستايي رسانه و مدرسه نيز شرط كافي براي آن است.

وی، تهیه سند تحول بنيادين، تجربه‌اي نوين در نگاه اسلامي به تعليم و تربيت دانست و اضافه کرد: گفتمان‌هاي لازم در خصوص اجرايي شدن اين سند بايد انجام شود و از تمام ظرفیت های موجود در شهرستان براي اجراي آن استفاده شود.