مسئول شورای سیالست گذاری ائمه جمعه استان: خراسان جنوبی ظرفیت اقامه بیش از 20 نماز جمعه را دارد
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گفت: در حال حاضر 16 نماز جمعه در استان اقامه می شود که این تعداد در آینده نزدیک به بیش از 20 نماز جمعه افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان حجت الاسلام رحیم آبادی ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر قهستان اظهار داشت: تریبون های نماز جمعه سنگرهای مستحکم انقلاب در برابر تهدیدات نرم دشمنان و بدخواهان نظام به شمار می روند.
وی با بیان این که نماز جمعه محور وحدتٰ یکپارچگی و همبستگی استٰ ادامه داد: نماز سیاسی عبادی جمعه باعث الفت در بین مسلمین شده و اقتدا مسلمانان را به رخ دشمنان کینه توز می کشد.
خطیب جمعه شهرستان بیرجند نیز در این مراسم نماز جمعه را تبلور ذکر الله دانست و افزود: نماز جمعه کانون اعتدال و محبت است که در لسان اسلام از ایمان مومنان نشأت می گیرد.
حجت الاسلام علی رضائی بیرجندی، از جها اقتصادی به عنوان جهادی مقدس برای احیای حقوق مسلمین درجهت رضای خدا یاد کردو ابراز داشت: در شرایطی که تمام جهان کفر برای به زانو در آوردن ملت ایران متحد شده وبا تمام قوا به صحنه آمده است غفلت از میادین مختف فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و اقتصادی لطمات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
امام جمعه مرکز استان بصیرت را لازمه موفقیت در تمامی عرصه ها دانست و تصریح کرد: تریبون های نماز جمعه پایگاهی برای بصیرت افزایی و مقابله با تهدیدادت فرهنگی و اقتصادی دشمنان هستند.
حجت الاسلام رضایی، با بیان این که امروز چشم همه مستضعفان، مسلمانان و آزادگان جهان به ایران اسلامی دوخته شده است، ادامه داد: اقتدار روز افزون اسلام در جهان مستلزم حضور همه جانبه توأم با بصیرت ملت مسلمان ایران در تمامی عرصه ها به ویِژه میادین اقتصادی است.
در پایان از زحمات حجت الاسلام خدا پرست امام جمعه سابق قهستان قدر دانی شد و حجت الاسلام مصیب خزاعی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان