فرماندار درمیان خبر داد:چادرهای عشایر بنگاههای کلان اقتصادی درمیان
فرماندار درمیان گفت: سیاه چادرهای عشایری بنگاه های کلان اقتصادی در شهرستان مرزی درمیان هستند.
رجبعلی براتی امروز در حاشیه نشست شورای عشایری درمیان به خبرنگار فارس گفت: عشایر تولید کنندگان صبور، بی ادعا و قانع شهرستانند که سهم بسزایی در افزایش تولید ملی دارند.
فرماندار درمیان، با بیان این مطلب که 90 درصد راههای عشایری درمیان از کیفیت مطلوب و آسفالت برخوردارند، یاد آور شد: در سال گذشته 218میلیون و 700 هزار تومان برای مرمت ایل راهها، ابرسانی سیاربهعشایر، مرمت چشمه ها و چاه مالداری، احداث بند خاکی و توزیع سوخت فسیلی هزینه شد که نسبت به سال 89 دو و نیم برایر رشد دارد.
وی،وسعت ایل راههای شهرستان را 500 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر عشایر شهرستان با 200 هزار رأس دام سبک بیش از 3هزار تن انواع گوشت قرمز، مواد لبنی، شیر، کرک و پشم تولید می کنند.
وی از توزیع 500 تن علوفه و نهاده های دامی بین عشایر متقاضی شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته مبلغ 15 میلیون تومان خسارت به دام های بیمه شده شهرستان پرداخت شده است.
فرماندار درمیان، جمعیت عشایری شهرستان را 2 هزار و 895 خانوار با لغ بر 17 هزار و 890 نفر دانست و افزود: تمام روستاهای عشایرنشین شهرستان از نعمت آب، برق و تلفن برخوردارند.
براتی از عشایر به عنوان مرزبانان غیور بدن چشم داشت یاد کرد و ابراز داشت: امنیت پایدار شرق کشور به ویژه امنیت مرزهای شهرستان درمیان مرهون حضور عشایر مومن، ولایی و جان برکف این شهرستان می باشد.
وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی، بهداشتی و ورزشی با اداره امور عشایر شهرستان شد.
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان