مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد تومان برای اجرای 650 طرح در خراسان جنوبی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پشتیبانی طرح هجرت 3 درمیان گفت: در سال گذشته 200 گروه جهادی با بشیج سازندگی خراسان جنوبی همکاری داشتند که از این تعداد 140 گروه محلات و مابقی گروه های دانشجویی درون و برون استانی بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی؛ با بیان اینکه در سال گذشته 30هزار نفرروز خدمات دهنده و و خدمات گیرنده در طرح های مختلف بسیج سازندگی فعالیت داشتند، ادامه داد: عملکرد و بازده کاری این تعداد برابر با فعالیت 813 هزار نفر روز کار می باشد.

وی؛ خواستار تعامل بیشر مسئولین استانی و شهرستانی در اجرای طرح های سازندگی استان شد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات سال جاری نیز 20 درصد رشد داتشه باشد.

زهرایی تعداد طرح های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی را 74 طرح در استان اعلام کرد و افزود: قریب 7 طرح پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی در درمیان اجرا می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 69 هزار نفر در اجرای بیش از 50 طرح به ارزش قریب 500 میلیون تومان با بسیج سازندگی شهرستان درمیان همکاری داشته اند.

علی عباسی با بیان این که تعداد گروه های جهادی محلات شهرستان در سال جاری به 15 گروه افزایش یافته است، ادامه داد: درسال گذشته 11 گروه جهادی محلات از روستاهای مختلف شهرستان با مجموعه بسیج سازندگی همکاری داشتند.  

وی، احیا،مرمت و احداث 16 قنات و استخر ذخیره سازی آب، احداث 7 خانه عالم در روستاهای شهرستان، احداث و مرمت 6 باب مسجد و حسینیه، مرمت و زبیبا سازی 13 آموزشگاه را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی درمیان برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته قریب 500 مربی کلاس های آموزشی طرح هجرت 3مشارکت داشتند.

معاون فرماندار درمیان، اعزام 650 نفر از بسجیان به اردوهای فرهنگی و زیارتی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی درمیان دانست و اضافه کرد: احداث زمین ورزش برای جوانان روستاها و ارائه خدمات به خانواده معزز شاهد و ایثار گر شهرستان از دیگر عرصه های فعالیت بسیج سازندگی درمیان به شمار می رود.