معاون اداره کل اوقاف استان: از ضریح سیده زهرای نوزاد پرده برداری شد
معاون بفاع متبرکه اداره کل اوقاف استان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام هادی«ع» در آیینی از ضریح مبارکه سیده زهرا معروف به بی بی صاحبه روستای نوزاد پرده برداری شد.
مهدی عباسی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در درمیان اظهار داشت: در حال حاضر 64 بقعه متبرکه زیر نظر این اداره کل قرار دارد که تعداد 12 بقعه متبرکه نیازمند مرمت و بازسازی می باشد.
وی با بیان این مطلب که عملیات نقشه برداری برای مرمت این 12 بقعه به پایان رسیده است، یاد آورشد: مرمت و بازسازی بقاع متبرکه در آینده نزدیک آغاز می شود.
معاون اداره کل اوقاف استان؛ با بیان این که در شرایط فعلی مرمت هر بقعه نیازمند110 میلیون تومان اعتبار می باشد، اضافه کرد: در مرداد ماه و آبان ماه سال جاری ضریح آستان مبارکه سلطان ابوالقاسم روستای نصرآباد بخش خوسف و زیدالنار آفریز شهرستان بیرجند با اعتباری قریب به 90 میلیون تومان تعویض می شود.
وی؛ توهین به ساحت مقدس امام هادی را آخرین تیرهای ترکش جبهه کفر برای حذف گفتمان ولایت دانست و یاد آور شد: امام هادي (ع) فقط متعلق به ما و شيعه نيست متعلق به همه عالم است همه عالم تشنه معارف امام هادي (ع) هستند ما در حوزههاي علميه دانشگاه در نزاع فكري و عقلي شيعه و سني متوقف شدهايم.
عباسی اضافه کرد: بايد قدم خود را جاي قدم امام خميني بگذاريم. ايشان هر روز زيارت جامعه اين سر چشمه زلال را جرعه جرعه مي نوشيد. شما حداقل يك بار زيارت جامعه را بخوانيد. اين حديث ارزشمندي است. امام هادي (ع) زيارتي هم بر وصف امام علي (ع) دارد ببيند ائمه محصور بوده اند كه اين دسته از بيانات را بايد از آخرين امام ها بشنويم.
مجله خبري دفتر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركزخراسان جنوبی و خبرگزاري فارس در شهرستان درمیان